"Między światami. Moje życie i niewola w Iranie" Roxana Saberi

Okładka książki Między światami. Moje życie i niewola w IranieTYTUŁ: MIĘDZY ŚWIATAMI. MOJE ŻYCIE I NIEWOLA W IRANIE
AUTOR; ROXANA SABERI
WYDAWNICTWO: SINE QUA NON
ROK WYDANIA: 2015
LICZBA STRON: 381

Często zdarza się nam narzekać na to, jaki ten świat jest niesprawiedliwy. Próbujemy nawet z tym walczyć, ale oczywiście zazwyczaj bezskutecznie. Najtrudniej znieść niesprawiedliwość wobec człowieka zupełnie niewinnego. Wiele osób zostało oskarżonych i skazanych za coś, czego nie zrobiło. Taka sytuacja nie zdarza się wcale tak rzadko, jak niektórym może się wydać. Przykładem tego jest chociażby Roxana Saberi, której książka ukaże się w Polsce 23 września.

Roxana Saberi to amerykańska dziennikarka, ale pochodzenia japońsko-perskiego. Przez kilka lat pracowała w Iranie i pracowała nad książką o tym kraju. Niespodziewanie 31 stycznia 2009 r. została aresztowana. Oskarżono ją o szpiegostwo dla Stanów Zjednoczonych i skazano na osiem lat więzienia w Evin. O procesie można było przeczytać i usłyszeć w wielu krajach. W walce o wolność nie była sama, bowiem sprawą zainteresowały się różne organizacje międzynarodowe, a nawet prezydent Barack Obama. W maju tego samego roku zwolniono ją z więzienia.

Na książkę nie sposób nie zwrócić uwagi. Odpowiednio dobrane kolory na przedniej okładce, tajemnicze spojrzenie kobiety, intrygujący tytuł, zaś na tylnej przerażające więzienie. Doskonale ilustruje to tematykę. Wydanie zostało też wzbogacone o zdjęcia. Historia Saberi jest bardzo poruszająca i wstrząsająca. Czytelnik w napięciu śledzi bieg zdarzeń i czeka, aż prawda zwycięży.

"Między światami. Moje życie i niewola w Iranie" to książka pełna emocji, cierpienia, ale i rozterek. Roxana Saberi doświadcza niesprawiedliwości, a jakakolwiek próba obrony okazuje się daremna. Kiedy mówi prawdę zarzuca jej się, że nie współpracuje. Kobieta zaczyna więc inaczej szukać ratunku. Składa fałszywe zeznania, słysząc obietnice o wyjściu z więzienia. Dręczą ją jednak wyrzuty sumienia. Co jest ważniejsze? Wolność, prawda? Czy kłamstwo w ogóle może tą wolnością być? Saberi dokładnie opisuje, jak czuła się, gdy mówiła to, czego od niej oczekiwano. Opowiada, jak zwiodły ją obietnice, które wcale nie okazały się pewne i jak w końcu podjęła decyzję o powrocie do prawdy.

Oprócz tego w książce można znaleźć różne inne odczucia uwięzionej osoby, takie jak lęk, tęsknota za bliskimi itp. Dziennikarka opisuje swoją codzienność w areszcie. Czytelnik ma okazję poznać także inne osoby, które tam się znajdowały i poznać choć część ich historii. Wśród tych ludzi są naprawdę różne charaktery. Jedni są pogodzeni z losem, drudzy chcą się buntować, niektórzy do końca nie tracą pogody ducha. Można zauważyć, że w więzieniu nawet najmniejsza rzecz daje nadzieję. Spotkanie z rodzicami, artykuł w gazecie, cytat.

"Moje życie i niewola w Iranie" to opowieść o miłości do kraju, pomimo doświadczenia ogromnego okrucieństwa. Historia walki prawdy z kłamstwem. Dowód na to, że nigdy nie można tracić nadziei. Lektura dla wszystkich, którzy lubią pełne emocji książki oparte na autentycznych wydarzeniach.

Komentarze

  1. Już od jakiegoś czasu chcę przeczytać jakąś książkę o kobietach na Bliskim Wschodzie i chyba wybiorę tą ;)
    pozdrawiam
    Latające książki

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka jakoś nie bardzo mnie zaciekawia, choć fabuła oparta na tak niemiłych doświadczeniach powinna być interesująca. O książce wspomnę znajomej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka rzeczywiście przyciąga uwagę. Chętnie przeczytam, historia wydaje się być naprawdę ciekawa i poruszająca :)

    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aktualnie czytam. Na mnie książka robi wrażenie, bo wiem, że jest napisana na faktach...

    OdpowiedzUsuń
  5. Wczoraj ją skończyłam i napisałam recenzję, która będzie w poniedziałek. Ciekawa książka :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam tę książkę na półce i zamierzam ją przeczytać w najbliższej kolejności. Obym się nie zawiodła.

    OdpowiedzUsuń
  7. O kurcze, nie wiedziałam, że to prawdziwa historia! Przerażająca fabuła, doprawdy, a gdy dowiaduję się, że na faktach tym bardziej przeżywam te historie. Na pewno jestem zainteresowana.
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. O, nie byłam przekonana do tej książki, ale mimo że to zupełnie nie moja tematyka - ty, w tym momencie, mnie do niej przekonałaś. Także dziękuję. :)
    O sprawia - pierwszy raz słyszę, ale szczerze mówiąc, raczej unikam wiadomości ze świata, zawsze tak było, po prostu wolę żyć w błogiej nieświadomości. Natomiast chciałabym się dowiedzieć czegoś, o tym wszystkim, wydaje mi się to totalnie niesprawiedliwe i w pewien sposób, da mi też rzut na to jak postępują Irańczycy. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka wydaje się być inna od wszystkich, z tego typu/gatunku. Myślę, że w wolnym czasie sprawdzę co oferuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie przeczytam, bo wydaje się być lekturą wartą uwagi :)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Brzmi ciekawie, z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka leży na moim biurku i czeka na mnie:) Mam nadzieję, że mi się spodoba:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Z przyjemnością kiedyś dopadnę się do tego tytułu :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że kiedyś mogłabym ją przeczytać. Zapowiada się jako dość pasjonująca lektura.

    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Osobiście lubię czytać książki oparte na prawdziwych wydarzeniach, dlatego też będę miała na uwadze powyższą pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ostatnio coraz częściej spotykam się z pozytywnymi recenzjami na temat tej książki, a wydaje się na prawdę ciekawa :D Ahh gdyby tylko było więcej czasu na czytanie :/
    dreams-lunatyk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Już od pewnego czasu przymierzam się do tej powieści, przeczytałam dużo pozytywnych opinii. Wierzę, że jest to bardzo emocjonalna książka, pełna refleksji. Chętnie przeczytam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli dodasz chociaż krótki komentarz :) Jeśli chcesz - zostaw adres swojego bloga, a na pewno go odwiedzę ;)

Obserwatorzy


Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty z tego bloga

Urodziny i konkurs!

"Gra o Ferrin" i "Powrót do Ferrinu" Katarzyna Michalak

OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA - LUTY