ZAPOWIEDŹ Mass Effect. Andromeda: Inicjacja
Mam dla Was zapowiedź od Wydawnictwa Insignis:
Mass Effect. Andromeda: Inicjacja.
Drugi tom oficjalnego prequelu bestselerowej gry już 3
października w księgarniach.
Oswald Spengler w swej teorii starzenia się kultur porównał
cywilizację do żywego organizmu, który przechodzi przez wszystkie stadia
rozwoju, od młodości do starości. Jednak jak będzie wyglądać jej rozwój, gdy od
samego początku znajdzie się w cieniu innych, starszych i stojących na znacznie
wyższym stopniu rozwoju kultur? Czy z góry skazana będzie na porażkę, czy może
jednak zdoła się czegoś od nich nauczyć? A jeśli tak, to czy zdoła kiedyś
prześcignąć swych nauczycieli i wyjść z cienia?
Wiele podobnych myśli zaprzątało
głowę Jien Garson, jednej z najbogatszych osób w Drodze Mlecznej. Ekscentryczna
magnatka wierzyła, że ludzkość może osiągnąć więcej, o wiele więcej niż
zdołała do tej pory. Posiadała potrzebną energię i chęć. Niestety wciąż była w
tyle. Wciąż była postrzegana przez wszystkich jako zacofana zgraja, dopiero
raczkująca w bezkresnym kosmosie. Jedynym wyjściem, aby ludzkość mogła
rozbłysnąć w chwale był nowy początek. Nowe, równe szanse dla wszystkich z dala
od obecnie istniejącego świata, z dala od znanej wszystkim Drogi Mlecznej,
jej polityki, mieszkańców, ograniczeń... Tak narodziła się Inicjatywa
Andromeda.
Jien Garson werbując wybitnych
naukowców rozpoczęła budowę gigantycznych statków kosmicznych, zwanych arkami.
Na ich pokładach tysiące pasażerów śpiących w kriokomorach miało udać się w trwającą
ponad 600 lat podróż w jedną stronę do sąsiedniej galaktyki Andromedy. Tam, na
bogatych i urodzajnych planetach-ogrodach ludzie mieli znaleźć swój nowy dom.
Wszystko przebiegało zgodnie z planem do czasu, gdy
nieznani sprawcy wykradli plany jednego z kluczowych wynalazków Inicjatywy, bez
którego całe przedsięwzięcie mogło spalić na panewce. Twórca zaginionej
technologii, pionier Alec Ryder, zmuszony był wysłać tropem rabusiów nowy
nabytek Inicjatywy - ludzką biotyczkę, Corę Harper.
Zadanie Cory nie należy do najłatwiejszych,
zwłaszcza, że jej przełożony od samego początku niechętnie udziela informacji
odnośnie swego patentu, a intuicja podpowiada jej, że utracona technologia
mogła nie być do końca legalna… Na domiar złego młodą biotyczkę od pierwszego
dnia pracy w Inicjatywie nęka nie tylko wścibska i wyraźnie negatywnie do niej
nastawiona reporterka, ale też ksenofobiczna grupa ludzi, przejawiająca wstręt
do wszystkiego, co obce. Chociaż
jest Ziemianką, Cora jako jedyna z Córek Talein, elitarnej jednostki asari, i w
dodatku wspomagana wszczepionymi implantami, postrzegana jest przez nich
jako wstrętny odmieniec. Cora wkrótce stanie przed zadaniem, do którego może
nie wystarczyć jej nawet wojskowe doświadczenie z szeregów asari. Na szczęście
Harper nie jest nigdy sama. Towarzyszy jej wewnętrzny głos, SAM-E,
eksperymentalny implant, w który wyposażył ją Alec Ryder. Chociaż dziewczyna
nie zna dokładnie jego przeznaczenia, wkrótce przekona się o jego użyteczności.
N.K. Jemisin
Autorka z Brooklynu, zdobywczyni nagród Hugo i
Locus. Wielokrotnie nominowana do World Fantasy Award i Nebuli za swoje
opowiadania, znalazła się też na liście nominowanych do Nagrody Williama L.
Crawforda i Nagrody Jamesa Tiptree Juniora. Jej twórczość obejmuje gatunki od
science fiction po fantasy, wiele z jej prac wymyka się ramom konkretnego
gatunku. Jemisin pisze o walce z uciskiem, o konfliktach kulturowych i
wysadzaniu różnych rzeczy w powietrze. Jest członkinią grupy Altered Fluid
i instruktorką warsztatów Clarion and Clarion West. W wolnym czasie jest rowerzystką, poszukiwaczką przygód i
graczką. Z wykształcenia natomiast – psycholożką. W pojedynkę ocaliła też świat
przed Królem Ozzymandiasem – swoim rudym kocurem. Najnowsza książka: The Stone
Key z cyklu Pęknięta Ziemia ukazała się w 2017 roku. Eseje i fragmenty
twórczości Jemisin dostępne są na pod adresem nkjemisin.com.
Mac Walters
Autor powieści graficznej Mass Effect: Redemption.
Za swoja pracę przy serii Mass Effect był nominowany do nagrody BAFTA. Kiedy
nie konstruuje i nie reżyseruje niewiarygodnie złożonych światów gier wideo,
zajmuje się bardziej kameralnym tworzeniem komiksów i powieści. Ale bez względu
na to, jakie wybiera medium, korzysta z każdej okazji, by stworzyć swoim
bohaterom całe wszechświaty, aby mogli w nich przeżywać swoje przygody.
Możecie go znaleźć na Twitterze: @macwalterslives.
Tym razem, nie jest to mój gatunek. 😊
OdpowiedzUsuńZastanowię się jeszcze nad tą książką, nie mówię jej 'nie'. :)
OdpowiedzUsuńMoże kiedyś się i ja skuszę :)
OdpowiedzUsuń