"Przeniknij pozory, które mnie skrywają", czyli "Córka Robrojka"

  Czy zastanawialiście się kiedyś, jaka byłaby współczesna, a na dodatek polska wersja baśni "Piękna i Bestia"? Zawsze skrycie marzyłam, że takowa trafi do mych rąk pewnego dnia. I nadszedł ten dzień, ale zupełnie nieoczekiwanie.
  Pewnego dnia wypożyczyłam z biblioteki książkę autorstwa Małgorzaty Musierowicz pt.: "Córka Robrojka". Spodziewałam się, że będzie podobna do pozostałych części Jeżycjady. Niestety, po pierwszych kilku stronach, rozczarowałam się i postanowiłam ją oddać. Jakież było moje zdziwienie, gdy przypadkowo wertując jej strony, uświadomiłam sobie, że to współczesna wersja mej ukochanej baśni! Jednak pozory naprawdę mylą...
  Głównymi bohaterami powieści są: Bella i Przeszczep. Dziewczyna wraz z ojcem przeprowadzili się do malutkiego, wynajmowanego mieszkania, ze względu na kłopoty finansowe. Niebawem Bella spacerowała po ogrodzie i zerwała jedną różę. Wtedy pojawił się wściekły i bardzo brzydki, wręcz odrażający Przeszczep, syn właściciela mieszkania. Chłopak zdawał sobie sprawę z tego jak wygląda, ale nie mógł znieść pełnego przerażenia i wstrętu spojrzenia dziewczyny. Poza tym pokochał ją. Czy ta historia zakończy się szczęśliwie? Musicie przeczytać.
  W "Córce Robrojka" poznajemy wiele interesujących postaci. Jest dwunastoletni Mateusz, wróg Przeszczepa. Ida, znana z czwartej części serii, która uwielbia wychodzić na spacery ze swym małym synkiem i rozmawiać z nim na "poważne" tematy. Nieszczęśliwie zakochany, ubogi Robrojek - ojciec Belli. Poszukująca prawdziwej miłości Natalia. Ci bohaterowie będą nawzajem odmieniać sobie życie i znaczącą wpłyną na swoje losy.
  W książce opisano najpiękniejsze uczucia: miłość, przyjaźń. Jest ona bardzo wzruszająca i ukazująca najwyższe wartości w życiu. Piękny był moment, kiedy Bella postanowiła pomóc ojcu i pójść do pracy. Czy każdy z nas by tak postąpił? Poza tym, na przykładzie Robrojka dowiadujemy się, że każde złamane serce może zostać uleczone, a miłość przychodzi w każdym wieku.
  Oczywiście najważniejszym przesłaniem jest to, by nie osądzać nikogo, patrząc tylko na wygląd. Często zdarza się, że pierwsze wrażenie odnośnie czyjegoś charakteru, także może być mylące. "Córka Robrojka" to protest przeciwko odtrącaniu ludzi brzydkich z urody, innych, dziwacznych. Warto pamiętać również o tym, że kiedy kogoś pokochamy, nie będziemy zwracać na to uwagi. Wręcz przeciwnie - w naszych oczach ta osoba wyda się piękna.
  Powieść Małgorzaty Musierowicz zawiera wiele wzruszających, zapadających w pamięć, wkraczających do głębi serca cytatów. "Nie możesz na mnie patrzeć bez wstrętu, widzę to w Twoich oczach. (...) Tak długo na Ciebie czekałem. Czułem, że Twój przyjazd przyniesie mi wyzwolenie. (...) Kocham Cię czule. Przeniknij pozory, które mnie skrywają. (...) Nie pytaj swoich oczu. Uratuj mnie. Ty jedyna możesz mnie uratować. (...) Ty jedna możesz stworzyć moje szczęście, tworząc swoje. (...) Nie radź się swoich oczu. Wybaw mnie z okropnej kary, jaką noszę. (...) Kochaj mnie, jak ja kocham Ciebie. Nigdy nie pozwól się zwieść pozorom". Tego Wam wszystkim życzę.
  Komu polecam książkę? Fanom Małgorzaty Musierowicz, "Pięknej i Bestii". A przede wszystkim tym, którzy mają dość tego, że światem rządzą pozory. Osobom z kompleksami, nie mającym poczucia własnej wartości. Ta powieść udowodni Wam, że każdy jest piękny. Poza tym, po "Córkę Robrojka" powinni sięgnąć wszyscy zakochani (szczęśliwie i nieszczęśliwie). Ta książka da Wam wiarę w miłość, dobro i wyzwolenie się z maski pozorów!

Komentarze

Obserwatorzy


Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty z tego bloga

"Gra o Ferrin" i "Powrót do Ferrinu" Katarzyna Michalak

OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA - LUTY

Urodziny i konkurs!