Poznajemy pisarzy cz.1 - Raymond E. Feist

Jakiś czas temu wspominałam, że w ramach mojego wyzwania OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA będę co jakiś czas publikować notki o autorach, których książki zostały wydane przed 2000 r. W ten sposób może niektórym podpowiem po jakie powieści mogą sięgnąć w ramach wyzwania, a może odkryjecie po prostu coś dla siebie i znajdziecie jakąś serię/książkę, którą bardzo polubicie. Przy okazji chciałam Wam podziękować za zaangażowanie, bo już 18 osób (łącznie ze mną) bierze udział w wyzwaniu :) Pamiętajcie, że dołączyć można w każdej chwili, zapraszajcie znajomych, którzy lubią czytać takie książki lub po prostu chcą poczytać coś innego niż zwykle.



Dzisiaj mam coś dla fanów fantastyki. Przedstawiam Wam Raymonda E. Feista (ur. 1945 r., Los Angeles).

Swoją pierwszą książkę napisał w 1979 r. - "Mag", ale pisaniem zajmuje się nadal :)

Raymond Elias Feist (2008)Do jego najbardziej znanych dzieł należy cykl Riftwar, znany także jako Mikdemia. Akcja ma miejsce w kilku światach, połączonych ze sobą magicznymi szczelinami. Wszystko rozpoczyna się w Mikdemii zaatakowanej przez drugi świat - Kelewan. Później pojawiają się kolejne, a wraz z nimi mnóstwo zagadek, wojen, intryg. Do całego cyklu należy aż 10 serii:
- Saga o wojnie światów,
- Synowie Krondoru,
- Trylogia Imperium - pisana razem z Janny Wurst, w Polsce najpopularniejsza,
- Saga o wojnie z wężowym ludem,
- Dziedzictwo wojny światów - wydane w Polsce tylko dwie części,
- Legendy wojny światów - nie została wydana w Polsce,
- Konklawe Cieni,
- Saga wojny mroku,
- Saga o wojnie demonów,
- Chaoswar Saga - jeszcze nie ukazała się w Polsce, ostatnia seria z tego cyklu.

Łącznie tych powieści jest: 31 (o ile się nie pomyliłam). Od ostatniej części "Dziedzictwa wojny światów" powieści są wydane już po 2000 r. Dodatkowo do tego cyklu Feist napisał trochę opowiadań, a na jego podstawie zostały opracowane gry komputerowe. Oprócz tego napisał jeszcze trzy powieści, z których wydał tylko "Niebajkę".

Niestety, ciężko jest znaleźć niektóre z tych książek w księgarniach, ale kilka jest dostępnych nawet w EMPIKU :)

Osobiście nie mogę Wam ocenić jego twórczości, ale przeczytałam już "Córkę Imperium" i bardzo mi się podobała, naprawdę polecam. Dla zainteresowanych recenzja tutaj: http://kraina-ksiazek-stelli.blogspot.com/2014/01/corka-imperium.html

A oto okładki niektórych:
Córka Imperium - Janny WurtsWyprawa do imperium mroku - Raymond E. FeistSługa Imperium - Janny WurtsSzpon Srebrnego Jastrzębia

Komentarze

  1. Świetny pomysł!
    Z autorem nie miałam okazji się jeszcze spotkać, ale być może po niego sięgnę przy odrobinie czasu :)
    Pozdrawiam!
    M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nazwisko gdzieś mi kiedyś na pewno przemknęło przed oczami, ale w zasadzie nic o autorze i jego książkach nie wiedziałem. Fajny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie spotkałam się jeszcze z tym autorem, ale myślę, że byłoby warto ;)
    Swoją drogą, dobry pomysł z tymi pisarzami ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli dodasz chociaż krótki komentarz :) Jeśli chcesz - zostaw adres swojego bloga, a na pewno go odwiedzę ;)

Obserwatorzy


Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty z tego bloga

"Gra o Ferrin" i "Powrót do Ferrinu" Katarzyna Michalak

OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA - LUTY

Urodziny i konkurs!