"Wiatrodziej" Susan Dennard

TYTUŁ: WIATRODZIEJ
SERIA: CZAROZIEMIE #2
AUTOR: SUSAN DENNARD
TŁUMACZ: MACIEJ PAWLAK
WYDAWNICTWO: SQN
ROK WYDANIA: 2017
LICZBA STRON: 399
MOJA OCENA: 7/10

Napisanie kontynuacji jakiejś książki jest trudną sztuką i to niezależnie od tego, czy autor z góry planował np. trylogię, czy też po prostu postanowił dopisać ciąg dalszy do swojej powieści. Jakiś czas temu miałam okazję przeczytać Prawdodziejkę autorstwa Susan Dennard i książka zainteresowała mnie do tego stopnia, że z wielką radością sięgnęłam po drugi tom. Czy okazał się on równie dobry, a może lepszy od poprzedniego?

Na Merika spadło ostatnio wiele tragedii. Jego najlepszy przyjaciel zginął, a siostra Vivia postanowiła się go pozbyć, aby móc objąć tron i w efekcie jego okręt spłonął. Czy wiatrodziej Merik uniknie czyhających na niego niebezpieczeństw? Również Safi i Iseult mają kłopoty. Wielu osobom zależy na mocach Safi, bowiem może to być kluczowe dla polityki. Z kolei Iseult nadal boryka się z krwiodziejem i w końcu uświadamia sobie, że może muszą współpracować... Tymczasem Czaroziemie ogarnia wojna i wiele Nubrevenów liczy na tajemniczą Furię... Czy ktokolwiek wyjdzie z tego cało?

Kontynuacja niestety nie zrobiła na mnie aż takiego wrażenia. Niby czytało się ją całkiem sprawnie i działo się dość dużo, ale czegoś brakowało. Nie dostałam takich emocji jak w poprzedniej części, choć okazji na to było naprawdę sporo. W drugiej części każdej serii powinno pojawić się coś nowego, coś, co ożywi akcję, tymczasem wydaje mi się, że czytelnicy nie dostali nic ponadto to, czego spokojnie mogli się już spodziewać. Oczywiście nie myślcie, że książka była nudna, bo to nieprawda, ale czuć niedosyt. Poza tym zdarzały się takie momenty, w których zaczynałam się nieco gubić. Chyba pewne rzeczy zostały zbyt słabo wyjaśnione.

Muszę przyznać, że pomimo tego niedosytu, trzeba pochwalić wykreowanie bohaterów. Wydaje mi się, że w tej części są ciekawsi. Może nie ma pomiędzy nimi już takich emocji i takiej chemii jak w pierwszej części, ale ich cechy są wyraźniejsze i ciekawsze. Bardzo intrygująca jest chociażby Vivia, która nie pełni wcale roli typowego czarnego charakteru. Zainteresowała mnie również postać krwiodzieja, bowiem on także jest bardzo niejednoznaczny. Oprócz tego pojawiają się też nowi bohaterowie, chociażby udająca chłopaka Cam.

O czym jest ta część? Przede wszystkim o stawianiu czoła przeciwnościom i o wielkiej determinacji w dążeniu do celu. Znajdziecie tu także trochę skomplikowanych relacji rodzinnych, politycznych i nie tylko. Książka każe zadać sobie pytanie, czy możliwe jest dogadanie się z wrogiem. Myślę, że każdy, kto przeczytał pierwszą część i przypadła mu ona do gustu, powinien sięgnąć również i po tę, choć uprzedzam, że lepiej nie spodziewać się, iż okaże się lepsza od poprzedniczki. Pomimo tego nie żałuję spędzonych z nią chwil, a gdy zostanie wydana trzecia, również ją przeczytam.

Komentarze

  1. Z jednej strony mam wrażenie, że książka może być ciekawa: zawiłości w rodzinnych relacjach, polityka itd. Z drugiej wspominasz, że nie dorównała pierwszej części. Dopadła ją klątwa drugiego tomu. Chyba więc póki co nie będę się za nią zabierać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie, że bohaterowie są lepiej wykreowani. To już bardzo dużo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Długo zastanawiałam się nad tą książką, ale chyba jednak chciałabym ją poznać. Może mi się spodoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobra recenzja, ale ja nie czytam książkę z tego gatunku:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem coraz bardziej zainteresowana tą serią. mam nadzieję, że kiedyś będę miała możliwość poznać ją bliżej :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że niniejsza kontynuacja pozostawia po sobie niedosyt.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakoś nie mogę się przekonać by po te serię sięgnąć. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie pierwszy tom był trochę lepszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Drugie tomy mają to do siebie, że często są jednak gorsze. Muszę sięgnąć po pierwszy, a później zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolejna seria, której chciałam bym się przyjrzeć bliżej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Okładka książki bardzo kusi ;) Może kiedyś przeczytam pierwszą część, ale jak na razie jestem zajęta. Przyjemna recenzja :)
    Pozdrawiam i obserwuję!
    https://marzycielskilis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Taki to czasem problem z kontynuacjami, że nie trzymają poziomu części I.

    OdpowiedzUsuń
  13. To prawda, że często kolejne tomy serii nie są tak pasjonujące, ale człowiek i tak czyta :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam wcześniej o tej książce:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Słyszałam o tej książce ;) Brzmi interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  16. Najpierw musiałabym przeczytać ''Prawodziejkę'', a jakoś średnio mam na nią ochotę. :/
    Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
  17. Widzę, że muszę zapoznać się z tą serią.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie bardzo mój klimat, ale nie mówię nie może kiedyś po tą serię sięgnę.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  19. Czytałam tylko 1 część i bardzo mi się podobała. Tą również bym chciała. Może w końcu wpadnie w moje ręce.

    OdpowiedzUsuń
  20. Rzeczywiście napisanie kolejnej części tak aby zachęciła dalej czytelnika, to nie lada sztuka!

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, to nie są moje klimaty. Ale cieszę się, że ostatecznie byłaś zadowolona z lektury :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Gdziekolwiek bym nie czytała, każdy wspomina, że drugi tom był gorszy niż pierwszy. Ja jeszcze mam ten pierwszy przed sobą - czeka na mnie już od ponad roku, może w końcu się zabiorę i poprę twoją decyzję :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mąż mój zobaczył przez ramię co czytam (tzn Twoją recenzję) i już mi jojczy, że chce tą książkę, bo okładka i tytuł go zachęcają :D Więc dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mnie ta przygoda czytelnicza przekonała do siebie, chętnie się z nią zagłębiałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam ja na liście, więc na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli dodasz chociaż krótki komentarz :) Jeśli chcesz - zostaw adres swojego bloga, a na pewno go odwiedzę ;)

Obserwatorzy


Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty z tego bloga

Urodziny i konkurs!

"Gra o Ferrin" i "Powrót do Ferrinu" Katarzyna Michalak

OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA - LUTY