PRZEDPREMIEROWO "Czerwony parasol" Wiktor Mrok

TYTUŁ: CZERWONY PARASOL
AUTOR: WIKTOR MROK
WYDAWNICTWO: INITIUM
DATA WYDANIA: 19.01.2018
LICZBA STRON:592


Kryminały i thrillery cieszą się w ostatnim czasie ogromną popularnością. Okazuje się jednak, że nie musimy daleko szukać, aby znaleźć jakiś dobry kryminał, bowiem polscy autorzy udowadniają, iż oni także potrafią budować napięcie, wymyślać świetne intrygi i nieoczekiwane zwroty akcji. Za kilka dni swoją premierę będzie miała powieść "Czerwony parasol" autorstwa Wiktora Mroka, który podobno wcale nie chciał zostawać pisarzem, ale widocznie okazało się to silniejsze od niego. Czy książka jest godna uwagi?

Moskwa, niespełna osiemnastoletnia Tatiana wraca z treningu i jeszcze nie ma świadomości, jaka tragedia rozegrała się w jej domu. Dziewczyna znajduje ciała zamordowanych rodziców oraz siostry. Dziewczyna nie zamierza siedzieć i rozpaczać, chce działać, bowiem ma wystarczające zabezpieczenie. W skrytce znajduje pendrive'a oraz tajemnicze ampułki. Teraz czeka ją przedwczesny sprawdzian z dorosłości i wiele trudnych decyzji. Czy łatwo jest być bezwzględnym? Czy można tak po prostu zabić kogoś z zimną krwią tylko po to, aby wykonać zadanie? 

Warto wiedzieć, że "Czerwony Parasol" jest historią opartą na faktach, co zmienia podejście do lektury. Nie traktujemy już jej jak fikcję, tylko mamy świadomość tego, że takie rzeczy dzieją się naprawdę. Powieść porusza między innymi popularny ostatnio temat działalności służb specjalnych. Można dowiedzieć się z niej sporo ciekawych rzeczy i poznać różne tajne metody działania. Nie brakuje pewnych kontrowersyjnych momentów, a to zawsze działa na korzyść książki.

"Czerwony Parasol" zasługuje na uwagę między innymi dlatego, że autor trzyma czytelnika przez cały czas w napięciu. Nie brakuje tu licznych niewiadomych i wręcz chłonie się każdą stronę, żeby tylko poznać ciąg dalszy. Co prawda zdarzyło się kilka bardziej statycznych momentów, ale nie zaburzyły one ogólnego odbioru lektury. Liczne zwroty akcji oraz mroczny klimat całej historii rekompensują jakiekolwiek przestoje. Poza tym ogromne brawa należą się za świetny styl, który cechuje dojrzałość, a zarazem swego rodzaju lekkość i humor "z wyczuciem". Nie brakuje także wątku miłosnego, który w pewnym momencie może nieco za bardzo wysuwa się na pierwszy plan, ale bez wątpienia dodaje książce barw.

Autorowi udało się wykreować intrygujących bohaterów. Na szczególną uwagę zasługuje główna postać, Tatiana, bowiem nie jest ona typowym przykładem bohatera powieści kryminalnej. Dziewczyna jest silna, zdeterminowana, ale zarazem jest nastolatką, którą spotkała wielka tragedia. Inne postacie również sporo wnoszą do całej historii. Zauważyłam tylko, że pewne ich cechy są zbyt wyidealizowane, co nieco zaburza wiarygodność, ale właściwie często zdarza się, iż nie wiemy jak to się stało, że dany bohater był w stanie dokonać tego i tego.

Podsumowując, wszyscy wielbiciele kryminałów powinni być usatysfakcjonowani. Pomimo pewnych niedociągnięć, książkę czyta się sprawnie i z wielkim zainteresowaniem. Myślę, że każda kolejna książka Mroka ma szansę być jeszcze lepsza, toteż z niecierpliwością na nie czekam.

Komentarze

  1. Chociaż nie czytam za często kryminałów to mam ten tytuł na uwadze. Wydaje mi się, że przypadłby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kryminał oparty na faktach to coś dla mnie, chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na razie kompletnie nie mam ochoty na takie książki, ale może kiedyś się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny kryminał, jaki powinnam przeczytać. Szkoda, że mam tak mało czasu.

    OdpowiedzUsuń
  5. To zdecydowanie moje klimaty, chętnie ją przeczytam :)

    Pozdrawiam,
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio coraz częściej sięgam po ten gatunek. Zapisuję sobie tytuł, tym bardziej, że to historia na faktach - lubię to, bo to zmienia postrzeganie czytelnika na całą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety, nie moje klimaty :)
    Pozdrawiam ciepło,
    Weronika z https://recenzuje-od-ksiazki-strony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię polskich autorów, a takie kryminalne zagadki to już w ogóle. Chętnie przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki intrygującym bohaterom jestem w stanie wybaczyć niedociągnięcia. Ostatnio czytałam gdzieś, że to nie romanse, a kryminały cieszą się, uwaga! u kobiet, największą popularnością. Ciekawe czy to prawda. Ja też od czasu do czasu sięgam po takie powieści.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem wielbicielką kryminałów, więc chętnie dam się namówić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgodzę się, że te dwa wymienione przez ciebie gatunki na chwile obecną przechodzą swoje pięć minut. Ja nie szczególnie często sięgam po tę mieszankę, więc nie wiem czy powyższą pozycję kiedyś przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  12. To z pewnością coś dla mnie :) Uwielbiam w książkach napięcie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszędzie dzisiaj widzę tę powieść i to pewnie jakiś znak, że mam przeczytać. Mimo niedociągnięć zapowiada się ciekawa lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kusi mnie to, że książka oparta jest na faktach...może warto będzie po nią sięgnąć. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Moje ulubione klimaty, ciekawie będzie zapoznać się z tą powieścią. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. W ostatnich miesiącach jest wysyp kryminałów nieznanych mi autorów. ;) Po ten postaram się sięgnąć, bo podoba mi się kryminał oparty na faktach, to może być naprawdę ciekawe i wymaga to też trzymania się pewnych ram prawdopodobieństwa, czego mi czytanych ostatnio kryminałach brakowało. ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Oho! Zapowiada się bardzo ciekawie. Jak tylko pojawi się w księgarniach będę się za nią rozglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak tylko będę miała ochotę na kryminał, to wezmę pod uwagę powyższy tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  19. Kryminał to coś co lubię!! Więc tą książkę z pewnością przeczytam.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  20. Dla mnie ostatnio polscy autorzy są lepsi niż zagraniczni!

    OdpowiedzUsuń
  21. Kryminały czytam żadko, bardzo żadko może raz do roku. Ciesze sie, że Tobie sie podobał.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo lubię kryminały więc ten z przyjemnością sobie zapiszę. Fajnie, że polscy pisarze są coraz wprawniejsi w tym gatunku; a pan Mrok ma dodatkowo idealnie pasujące nazwisko ;)
    Obserwuję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Będę miała ten tytuł na uwadze.:)

    OdpowiedzUsuń
  24. :) Kocham kryminały, więc chętnie poznam ten tytuł

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie słyszałam o tej książce, ale mnie zainteresowałaś. Jestem ciekawa działania służb specjalnych.

    OdpowiedzUsuń
  26. Kusiła mnie ta lektura, ale na razie zbyt dużo książek na mnie czeka. Ale kryminały uwielbiam, więc myślę, że nadrobię tę książkę za jakiś czas. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Miałam okazję sięgnąć po tę książkę, alle coś mnie powstrzymało. Teraz czytam same pozytywne opinie na jej temat.

    OdpowiedzUsuń
  28. No i ciągle mam mieszane uczucia, bo ta książka wywołuje skrajne emocje u czytelników...

    OdpowiedzUsuń
  29. Juz wiem co kupic mojemu facetowi, ktory uwielbia kryminaly :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja jestem w trakcie czytania, więc nie wgłębiałam się w Twoją recenzję, widzę kilka niedociągnięć tej powieści, ale póki co jak na debiut wypada całkiem dobrze!
    Book Beast Blog

    OdpowiedzUsuń
  31. U mnie z kryminałami różnie bywa. Niewiele jest w stanie mi się spodobaç i raczej gustuje w tych obyczajowych niż takich z krwi i kości. Raczej sobie odpuszczę tą pozycję.

    Pozdrawiam i zapraszam
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie wiedziałam, że "Czerwony parasol" oparty jest na faktach! Teraz już koniecznie muszę przeczytać.
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
  33. Ahh ale ja nie jestem wielbicielką kryminałów... Ale ostatnio sięgnęłam po ''Obsesję'' Miszczuk, czyli zagadkowe klimaty szpitala psychiatrycznego, więc może i na to się skuszę? :D
    Całusy! :*

    OdpowiedzUsuń
  34. Skoro oparta na faktach, to koniecznie muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  35. Fabuła naprawdę wydaje się być intrygująca. Kryminały tez lubię czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Książka już czeka na mnie na półce.

    OdpowiedzUsuń
  37. To zdecydowanie muszę zapamiętać tytuł, bo kryminały to mój jeden z ulubionych gatunków:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli dodasz chociaż krótki komentarz :) Jeśli chcesz - zostaw adres swojego bloga, a na pewno go odwiedzę ;)

Obserwatorzy


Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty z tego bloga

Urodziny i konkurs!

"Gra o Ferrin" i "Powrót do Ferrinu" Katarzyna Michalak

OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA - LUTY