"Wilczy Pakt"



Wilczy Pakt - Melissa de la Cruz   Muszę przyznać, że od dłuższego czasu czekałam na „Wilczy Pakt” Melissy de la Cruz. Jest to historia Bliss, jednej z bohaterek „Błękitnokrwistych”. Najbardziej polubiłam właśnie ją, to ciekawa postać, lepsza niż Schulyer, która wręcz denerwowała swoim zachowaniem. Toteż kiedy w pewnym momencie wątek dotyczący Bliss się urwał, cała seria wiele na tym straciła. Na szczęście autorka nie zapomniała o niej i poświęciła jej osobną powieść. Uważam jednak, że osoby, które wcześniej nie czytały „Błękitnokrwistych”, mogą się pogubić. Lepiej najpierw zapoznać się przynajmniej z tymi wcześniejszymi tomami serii o wampirach z Manhattanu. Zaś tym razem czekają na Was wilki.
   Lawson i jego pobratymcy uciekli z podziemi Lucyfera, który chciał uczynić ich ogarami, swymi okrutnymi zniewolonymi sługami. Wkrótce zostają jednak wytropieni, a Lawson traci swoją ukochaną, Talę. Chcąc ją odnaleźć, poluje na bezlitosne bestie. Tymczasem Bliss, która po wyzwoleniu się od Lucyfera - swego ojca, stała się śmiertelniczką, pragnie pomóc Błękitnokrwistym w decydującej walce. Ona i Lawson mogą zostać sojusznikami, ale najpierw muszą sobie zaufać.
   Nie jestem wielką wielbicielką książek Melissy de la Cruz. Brakuje im rozbudowanej akcji, wiele osób twierdzi, że posługuje się ona stylem dziennikarskim. Cóż, na pewno nie opisuje nadmiernie uczuć, miejsc itd. Nie lubię zbyt długich opisów, więc te w „Wilczym Pakcie” uznałabym za idealne, gdyby tylko były lepiej napisane, bardziej emocjonalne. Nie można tak całkowicie zaangażować się w czytanie, przejąć losem bohaterów. Powieść jest za mało rozwinięta, właściwie przypomina opowiadanie. Czyta się ją sprawnie, przyjemnie, ale wymagający czytelnik może się czepiać. Osobiście miałam nadzieję, że autorka bardziej zgłębi historię Bliss, pod tym względem zawiodłam się.
   Bliss to interesująca postać. Jest silna, waleczna, nigdy się nie poddaje. Potrafi sprzeciwić się Lucyferowi, uniezależnić się od jego woli. Nie każdy jednak umie uwierzyć w szczerość jej intencji. Denerwował mnie Lawson. Niby tak bardzo kocha Talę, szuka jej, ogromnie ryzykując, ale z drugiej strony chyba jego miłość nie jest aż tak silna, skoro w tym samym czasie zaczyna zwracać uwagę na Bliss. Zresztą nie tylko zwracać uwagę. Trochę mi to wszystko nie pasuje. Na szczęście czytelnicy poznają także Edona, który potrafi prawdziwie pokochać. Jego uczucie nie odchodzi nawet wtedy, gdy Ahramin zostaje zamieniona w ogara. Nie pozwoliłby jej zabić, wierzy, że dziewczyna odzyska swoją dawną postać. Ona też jest niezwykle waleczna, próbuje przezwyciężyć wewnętrzne rozdarcie.
   Tak więc „Wilczy Pakt” to opowieść o braterstwie, miłości, sile ducha. Pokazuje jak trudną rzeczą jest zaufanie i jak ważną determinacja, odwaga, uczucia. Myślę, że fani „Błękitnokrwistych” będą zadowoleni. Mam nadzieję, że autorka napisze kolejne części o Bliss i wilkach. Choć „Wilczy Pakt” nie wiadomo jak mnie nie zachwycił, z pewnością bym po nie sięgnęła.

Komentarze

  1. Mam tę książkę na swojej półce, mam nadzieję, że dobrze zrobiłam wypożyczając tę pozycję. Bardzo lubię "Błękitnokrwistych", mam nadzieję, że się nie zawiodę.

    Zapraszam do siebie: in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. W planach :) Nie mogę się doczekać

    OdpowiedzUsuń
  3. O "Błękitnokrwistych" oczywiście słyszałam, jednak póki co nie miałam okazji zapoznać się z tą książką. Myślę, że wpierw postaram się przeczytać "Błękitnokrwistych", a dopiero później jeśli powieść mi się spodoba, sięgnę po "Wilczy pakt" ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam "Błękitnokrwistych", więc po tę książkę na pewno nie sięgnę. Nie mówiąc o tym, że o "Błękitnokrwistych" słyszałam tyle negatywnych opinii, że unikam książek tej autorki... Chyba że znajdę coś (o ile napisała) nie związanego z tą serią...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli dodasz chociaż krótki komentarz :) Jeśli chcesz - zostaw adres swojego bloga, a na pewno go odwiedzę ;)

Obserwatorzy


Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

Popularne posty z tego bloga

Urodziny i konkurs!

"Gra o Ferrin" i "Powrót do Ferrinu" Katarzyna Michalak

OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA - LUTY